آشنایی با ارز دیجیتال (SNX)

سینتتیکس یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که قرار گرفتن در زنجیره‌ای را در معرض طیف گسترده‌ای از دارایی‌های ارزهای دیجیتال و غیر دیجیتال قرار می‌دهد.

محسن عبادی

نویسنده : محسن عبادی

عضو تحریریه‌ی آسان بیت کوین

ارز دیجیتال,GRT,گراف

title

این پروتکل مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم (ETH) است و به کاربران امکان دسترسی به دارایی‌های مصنوعی در جریان (Synths) را می‌دهد. سینتتیکس دارایی پایه را ردیابی و بازده ارائه می‌کند بدون اینکه نیازی به نگهداشت مستقیم دارایی توسط شخص داشته باشد. هدف این پلتفرم گسترش فضای ارزهای دیجیتال با معرفی دارایی‌های غیر بلاک‌چین و دسترسی به بازار مالی قوی‌تر است.

بنیان‌گذاران سینتتیکس چه کسانی هستند؟

این شبکه در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) توسط کین وارویک (Kain Warwick) با نام هاون (Havven ) راه‌اندازی شد. حدود یک سال بعد، این شرکت به سینتتیکس تغییر نام داد.

کین وارویک موسس سینتتیکس و یک مدیر غیر اجرایی در شبکه خرده فروشی بلوشیفت (blueshift) است. وارویک قبل از تاسیس سینتتیکس روی چندین پروژه ارز دیجیتال دیگر کار کرده است. او همچنین پونسر (Pouncer) را تأسیس کرد، که یک سایت حراج زنده منحصر به فرد در استرالیا است.

پیتر مک کین، مدیر عامل این پروژه، بیش از دو دهه تجربه در توسعه نرم افزار دارد. او قبلا به عنوان برنامه نویس در «ICL Fujitsu» کار می‌کرد. جردن ممتازی، مدیر اجرایی سینتتیکس، یک استراتژیست تجاری، تحلیل‌گر بازار و رهبر فروش با چندین سال تجربه در زمینه بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال، پرداخت‌های دیجیتال و سیستم‌های تجارت الکترونیک است. جاستین جی موزس، مدیر ارشد فناوری، مدیر سابق مهندسی در «MongoDB» و معاون عملی رئیس مهندسی در «Lab49» بود. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران پونسر بود.

چه چیزی سینتتیکس را منحصر به فرد می‌کند؟

سینتتیکس یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و بستری برای دارایی‌های مصنوعی است. پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران را از طریق شبکه مصنوعی خود، در معرض دارایی‌های اساسی قرار می‌دهد، بدون اینکه نیازی به نگه داشتن دارایی اساسی باشد. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور مستقل به تجارت و مبادله مصنوعی بپردازند. همچنین دارای یک استخر سهام است که دارندگان آن می‌توانند توکن‌های «SNX» خود را به اشتراک بگذارند و با سهمی از کارمزد تراکنش در صرافی سینتتیکس پاداش می‌گیرند. این پلتفرم دارایی‌های اساسی را با استفاده از پروتکل‌های تحویل قیمت قرارداد هوشمند به نام اوراکل ردیابی می‌کند. سینتتیکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه، بدون مشکلات نقدینگی/لغزش، محصولات مصنوعی را معامله کنند. همچنین نیاز به تسهیل کننده‌های شخص ثالث را از بین می‌برد.

توکن‌های «SNX» به عنوان وثیقه برای دارایی‌های مصنوعی که ضرب می‌شوند استفاده می‌شود. این بدان معنی است که هر زمان که سینتتیکس صادر می‌شود، توکن‌های «SNX» در یک قرارداد هوشمند قفل می‌شوند. از زمان راه‌اندازی، این پروتکل به شبکه اصلی «Optimistic Ethereum» منتقل شده است تا به کاهش هزینه‌های گس در شبکه و کاهش تأخیر اوراکل کمک کند.

چند سکه سینتتیکس (SNX) در گردش وجود دارد؟

حداکثر عرضه «SNX» ۲۱۲,۴۲۴,۱۳۳ سکه است که ۱۱۴,۸۴۱,۵۳۳ «SNX» از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) در گردش است. در مرحله جذب سرمایه گذار و فروش توکن، سینتتیکس بیش از ۶۰ میلیون توکن فروخت و توانست ۳۰ میلیون دلار به دست آورد. از مجموع ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سکه صادر شده در طول عرضه اولیه، ۲۰درصد به تیم و مشاوران، ۳درصد به جوایز و مشوق‌های بازاریابی، ۵درصد به مشوق‌های مشارکت و ۱۲درصد به بنیاد اختصاص یافت.

چگونه شبکه سینتتیکس ایمن است؟

توکن «SNX» با استاندارد «ERC20» اتریوم سازگار است. شبکه سینتتیکس از طریق اجماع اثبات سهام (PoS) ایمن شده است. دارندگان سینتتیکس  «SNX» خود را به اشتراک می‌گذارند و از هزینه‌های شبکه عایدی کسب می‌کنند. راه دیگر برای سهامداران «SNX» برای کسب پاداش، از طریق سیاست پولی ضد تورمی پروتکل است که به عنوان پاداش سهام شناخته می‌شود.

منبع:COINMARKETCAP

لینک کوتاه:iwo.ir/npj33 

رئیس کل بانک مرکزی: دلار، شمش طلا و ارز دیجیتال جایگزین ریال شده، نهاد قضایی ورود کند
نهنگی ۵۴هزار اتریوم را به ارزش ۱۵۴میلیون دلار در ۳۲ ساعت جمع‌آوری کرد
خرید استیبل‌کوین‌ها در آرژانتین ۶۰ درصد از خریدهای ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد
ونزوئلا ارز دیجیتال ملی خود را بعد از ۶ سال کنار می‌گذارد
سهام‌های مرتبط به استخراج ارزهای دیجیتال در بحبوبه احتمال تایید ETF بیت‌کوین رشد چشم‌گیری داشتند

نظرات

در نوبیتکس می‌توانی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هم درآمد داشته باشی.

ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری

با‌توجه به این‌که اکثر اخباری که در طول روز به گوش ما میرسن خبرای خوبی نیستن، تحریریه آسان بیت کوین تصمیم گرفته که با انتشار روزانه یک خبرِ «واقعا خوب» حال شمارو هم کمی خوب بکنه. درضمن این خبر هیچ ربطی به حوزه ارز دیجیتال نداره...

خبر خوب برای متقاضیان وام / سقف وام افزایش یافت

title

حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند، تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نماید.

مطالب مرتبط

نهنگ,اتریوم,لوک‌آن‌چین,ارز دیجیتال,بایننس,Lookonchain

نهنگی ۵۴هزار اتریوم را به ارزش ۱۵۴میلیون دلار در ۳۲ ساعت جمع‌آوری کرد

یک نهنگ ارزهای دیجیتال در کمتر از یک روز و نیم به سرعت ۵۴٬۷۲۱ اتریوم را خریداری کرد. طبق گزارش «Lookonchain»، یک نهاد ناشناخته ۵۴٬۷۲۱ اتریوم به ارزش ۱۵۴.۴میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال بایننس و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) برداشت کرد.

خبر - ۱ ماه پیش
استیبل‌کوین,آرژانتین,ارز دیجیتال,تتر,USDC,کلمبیا,برزیل

خرید استیبل‌کوین‌ها در آرژانتین ۶۰ درصد از خریدهای ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد

در مواجهه با بحران شدید اقتصادی و کاهش ارزش پزو، ۶۰ درصد از خریدهای ارز دیجیتال آرژانتین شامل استیبل کوین‌های تتر و USDC بوده و تنها ۱۳ درصد از خریدها برای بیت‌کوین بود. آرژانتین رتبه یک را در مقایسه با کلمبیا، برزیل و مکزیک، جایی که خرید استیبل کوین بین ۳۱ تا ۴۰ درصد از کل خرید ارزهای دیجیتال متغیر بوده، دارا است.

خبر - ۱ ماه پیش
ونزوئلا,ارز دیجیتال ملی,تحریم‌های آمریکا,پِترو,نفت

ونزوئلا ارز دیجیتال ملی خود را بعد از ۶ سال کنار می‌گذارد

دولت ونزوئلا اعلام کرده است فعالیت پِترو، ارز دیجیتال ملی این کشور از روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) متوقف می‌شود. پترو یک ارز دیجیتال با پشتوانه نفت است که در سال ۲۰۱۸ و با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی شده بود، اما هرگز به‌طور گسترده موردپذیرش قرار نگرفت و با وجود تلاش‌های دولت برای تشویق مردم به استفاده از آن، به‌عنوان یک ارز رسمی معرفی نشد.

خبر - ۲ ماه پیش
استخراج,ارز دیجیتال,سرمایه‌گذاری,صنعت استخراج,ETF بیت‌کوین

سهام‌های مرتبط به استخراج ارزهای دیجیتال در بحبوبه احتمال تایید ETF بیت‌کوین رشد چشم‌گیری داشتند

روزهای گذشته بازار سهام منعکس کننده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به سهام مرتبط با بیت کوین قبل از تصویب بالقوه ETF بود. سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین در بحبوحه پیش‌بینی تایید قریب‌الوقوع ETF بیت‌کوین، رشد بالایی را تجربه کردند. برای مثال شرکت استخراج ماراتون (MARA) با افزایش حجم معاملات و حتی پیشی گرفتن از تسلا در سطح معاملات، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد.

خبر - ۲ ماه پیش
سرمایه‌گذاری,ارز دیجیتال,کوین‌شیرز,بیت کوین

ورود ۱۰۳میلیون دلار سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در هفته گذشته

به گفته کوین‌شیرز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال در هفته منتهی به ۲۲ دسامبر (۱ دی) شاهد ورود ۱۰۳میلیون دلار سرمایه بودند. به‌جز خروج ۱۶میلیون دلار سرمایه در هفته پیش از آن، جریان سرمایه ورودی به ETP‌های ارز دیجیتال در ۱۲ هفته از ۱۳ هفته گذشته مثبت بوده است.

خبر - ۳ ماه پیش
قزاقستان,ارز دیجیتال بانک مرکزی,CBDC

قزاقستان موفقیت برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را اعلام کرد

ارز دیجیتال بانک مرکزی قزاقستان (CBDC) پس از یک پروژه آزمایشی یک ماهه به موفقیت دست یافته است. به گفته بانک مرکزی پیشرفت‌های مختلف تجاری، نظارتی و فنی برای ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود. در مرحله آزمایشی، این ارز دیجیتال با تسهیل تراکنش‌هایی مانند ارائه ناهار رایگان به دانش‌آموزان مدرسه از طریق کارت محلی «Onay» ، کاربرد خود را نشان داد.

خبر - ۳ ماه پیش
تایوان,بانک مرکزی,CBDC,ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده فروشی

طبق اعلام معاون فرماندار تایوان، آن‌ها جدی‌تر از گذشته به‌دنبال استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند

بانک مرکزی تایوان اخیراً یک مطالعه امکان سنجی در مورد معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده فروشی (CBDC) را تکمیل کرده است و اکنون به طور فعال در حال بررسی اجرای آن است.

خبر - ۳ ماه پیش
پامپ,دامپ,بیت کوین,ETF,کوین‌تلگراف,بلک راک

پامپ و دامپ ناگهانی بیت کوین به دنبال انتشار خبر تأیید ETF؛ کوین‌تلگراف به‌دلیل انتشار گزارش نادرست عذرخواهی کرد

رسانه کوین‌تلگراف بخاطر انتشار گزارش نادرستی درباره تایید ETF بیت‌کوین بلک راک،‌ مسبب اتفاقات عجیب و غریبی در صنعت ارزهای دیجیتال شد. آن‌ها که به اشتباه گزارشی درباره تایید ETF منتشر کردند باعث شدند تا قیمت بیت‌کوین به ۳۰ هزار دلار برسد و سپس بعد از رد این ادعاها، قیمت بیت‌کوین سقوط کرد.

خبر - ۵ ماه پیش
استخراج,ارز دیجیتال,سرمایه‌گذاری,صنعت استخراج

۶٬۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج ارز دیجیتال کشور در معرض نابودی است!

نشست خبری فعالان حوزه استخراج رمزارز با انتقاد به عملکرد دولت، مجلس و تعرفه‌گذاری‌های غیرمنطقی برای این صنعت و از دست رفتن فرصت ورود سرمایه به این حوزه برگزار شد. در انتهای این نشست بیانیه‌ای توسط فعالان صنعت استخراج قرائت شد.

خبر - ۵ ماه پیش