حدود ۴۰۰ توکن با نام گروک، چت‌بات هوش مصنوعی ایلان ماسک عرضه شده‌اند

داده‌های وب‌سایت «دکس‌تولز» نشان می‌دهد که طی روز گذشته، نزدیک به ۴۰۰ توکن مختلف با نام گروک (GROK) توسط توسعه‌دهندگان ناشناس عرضه شده‌اند. این توکن‌ها ظاهراً از نام چت‌بات هوش مصنوعی استارتاپ جدید ایلان ماسک استفاده می‌کنند که از روز شنبه آغاز به کار کرد. داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهد که اولین توکن در اوایل روز شنبه در شبکه اتریوم منتشر شد و ارزش بازار آن در روز دوشنبه‌ به حدود ۱۰میلیون دلار رسید. این توکن بیش از ۴٬۶۰۰ هولدر دارد و حجم معاملات آن طی روز گذشته حدود ۱۰میلیون دلار بود.

vahab_svrm

نویسنده : وهاب مسعودی

سردبیر تحریریه‌ی آسان بیت کوین

گروک,چت‌بات,هوش مصنوعی,ایلان ماسک,دکس‌تولز,GROK,بلاک‌چین,اتریوم

title

به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین دسک، بر اساس داده‌های منتشرشده در پلتفرم دکس‌تولز (DEXTools)، از روز گذشته نزدیک به ۴۰۰ توکن مختلف با نام گروک (GROK) توسط توسعه‌دهندگان ناشناس منتشر شده‌ که ارزش بازار آن‌ها مجموعاً به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد. اگرچه این توکن‌ها با سرویس واقعی گروک، ربات هوش مصنوعی معرفی‌شده توسط ایلان ماسک، ارتباطی ندارند، اما به سرعت در میان معامله‌گران با سرمایه پایین طرفدارانی پیدا کرده‌اند.

داده‌های بلاک‌چینی نشان می‌دهند که اولین توکن گروک اوایل روز شنبه در شبکه اتریوم منتشر شد و تا صبح روز دوشنبه، به ارزش بازار ۱۰ میلیون دلاری دست یافت. این توکن در حال حاضر دارای ۴,۶۰۰ دارنده است و ۱۰ میلیون دلار از آن در قالب جفت اتر (ETH) در ۲۴ ساعت گذشته معامله شده است. طبق گزارش‌ها، سود تحقق‌نیافته دارندگان این توکن، بیش از ۱۵۰ هزار دلار است.

یکی دیگر از توکن‌های با نام گروک در شبکه بیس (Base) معرفی شده که در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات ۳٫۵ میلیون دلاری را ثبت کرده و ارزش بازار آن به ۴٫۳۲ میلیون دلار رسیده است.

با این حال، در نظر داشته باشید که هر ارز دیجیتال جدیدی با نیت خوب صادر نمی‌شود. هر کسی می‌تواند تنها با چند سنت، یک قرارداد هوشمند را اجرا و یک توکن را در اتریوم (یا سایر بلاک‌چین‌ها) صادر کند، و وجود صرافی‌های غیرمتمرکز هم به این معنی است که این توکن‌ها می‌توانند فوراً صادر شوند، نقدینگی عرضه کنند و بلافاصله پس از آن معامله شوند.

در همین راستا، گزارش‌ها حاکی از آنند که توسعه‌دهندگان حداقل ۱۰ نسخه مختلف از توکن گروک تاکنون نسبت به کلاهبرداری راگ پول اقدام کرده و نقدینگی پروژه خود را به سرقت برده‌اند که منجر به زیان تجمعی بیش از ۱ میلیون دلار برای معامله‌گران شده است.

لینک کوتاه: B2n.ir/t26323 

کوین متریکس: بیت کوین و اتریوم در برابر حملات ۵۱درصدی مصون هستند
بیش از ۱۰۰هزار پیش‌فروش برای دومین گوشی هوشمند سولانا
ایلان ماسک: هنوز دوج کوین دارم
ایلان ماسک: چندان به بیت کوین فکر نمی‌کنم
به گفته مدیرعامل تتر، یک میلیارد USDT رزرو برای پاسخ به تقاضاهای مازاد ضرب شده است

نظرات

در نوبیتکس می‌توانی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هم درآمد داشته باشی.

ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری

با‌توجه به این‌که اکثر اخباری که در طول روز به گوش ما میرسن خبرای خوبی نیستن، تحریریه آسان بیت کوین تصمیم گرفته که با انتشار روزانه یک خبرِ «واقعا خوب» حال شمارو هم کمی خوب بکنه. درضمن این خبر هیچ ربطی به حوزه ارز دیجیتال نداره...

خبر خوب برای متقاضیان وام / سقف وام افزایش یافت

title

حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند، تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نماید.

مطالب مرتبط

سولانا,گوشی هوشمند,ساگا,بلاک‌چین

بیش از ۱۰۰هزار پیش‌فروش برای دومین گوشی هوشمند سولانا

سولانا روز دوشنبه اعلام کرد که پیش‌فروش دومین گوشی هوشمندش از ۱۰۰٬۰۰۰ عدد فراتر رفته است. قیمت پیش‌سفارش این تلفن‌های همراه ۴۵۰ دلار است که تاکنون بیش از ۴۵میلیون دلار سرمایه برای این شرکت به همراه داشته است. تلفن ساگا بخشی از برنامه جاه‌طلبانه سولانا برای گسترش اکوسیستم خود و فراهم‌کردن دسترسی بیشتر بخش دیفای و سایر خدمات بلاک‌چین است. البته، شبکه سولانا اغلب به‌دلیل قطعی‌های مکرر مورد انتقاد قرار می‌گیرد که آخرین آن در هفته و پس از حدود یک سال رخ داد.

خبر - ۵ ماه پیش
ایلان ماسک,دوج کوین,توییت,DOGE,قیمت دوج کوین

ایلان ماسک: هنوز دوج کوین دارم

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا (Tesla)، اعلام کرد هنوز دوج کوین (DOGE) دارد و به خرید و حمایت از آن ادامه می‌دهد. ماسک علاوه بر این اظهار داشت شرکت او اسپیس اکس (Spacex) هم بیت کوین دارد.

خبر - ۶ ماه پیش
ایلان ماسک,بیت کوین,Elon Musk,تسلا

ایلان ماسک: چندان به بیت کوین فکر نمی‌کنم

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا روز گذشته در گفتگویی در شبکه اجتماعی X در رابطه با بیت کوین و مهندسی زیرساخت آن صحبت و از کاربردهای بیشتر این ارز دیجیتال استقبال کرد.

خبر - ۶ ماه پیش
USDT,تتر,بلاک‌چین,ویل الرت,پائولو آردوینو

به گفته مدیرعامل تتر، یک میلیارد USDT رزرو برای پاسخ به تقاضاهای مازاد ضرب شده است

پلتفرم ردیابی بلاک‌چین ویل الرت در ایکس اعلام کرد «Tether Treasury» یک میلیارد «USDT» (۱ میلیارد دلار) ضرب کرده و به گفته پائولو آردوینو، مدیر عامل تتر، این تراکنش یک «پر کردن موجودی» در بلاک‌چین اتریوم است.

خبر - ۷ ماه پیش
ChatGPT,OpenAI,هوش مصنوعی,سرمایه‌گذاری

شرکت سازنده ChatGPT به دنبال جذب سرمایه‌ای ۱۰۰میلیارد دلاری است

چند منبع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند شرکت هوش مصنوعی «OpenAI» که توسعه‌دهنده چت‌بات شناخته‌شده «ChatGPT» است، با تعدادی سرمایه‌گذاری وارد مذاکره شده است که قصد سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری روی این مجموعه را دارند. گفته می‌شود این سرمایه‌گذاران تاکنون مذاکرات اولیه را انجام داده‌اند اما برگزاری این مرحله جذب سرمایه هنوز تأیید نشده است.

خبر - ۷ ماه پیش
هشدار,شورای نظارت بر ثبات مالی ایالات متحده,هوش مصنوعی

هشدار رگولاتورهای مالی ایالات متحده در مورد خطرات هوش مصنوعی

شورای نظارت بر ثبات مالی ایالات متحده که متشکل از رگولاتورهای ارشد مالی این کشور به ریاست جانت یلن، وزیر خزانه‌داری است، در گزارش سالانه خود برای اولین بار نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار داد. این گزارش با اذعان به پتانسیل هوش مصنوعی برای هدایت نوآوری و افزایش بهره‌وری در مؤسسات مالی، بر لزوم هوشیاری شرکت‌ها و رگولاتورها به‌دلیل پیشرفت‌های سریع این فناوری تأکید کرد.

خبر - ۷ ماه پیش
بانک سوسیته ژنرال,یورو,EIB,بلاک چین خصوصی,اتریوم

بانک سوسیته ژنرال، ۱۰میلیون یورو اوراق سبز بر روی اتریوم منتشر کرد

بانک سوسیته ژنرال، سومین بانک بزرگ در فرانسه، از انتشار ۱۰میلیون یورو اوراق سبز دیجیتال خود بر روی بلاک‌چین اتریوم خبر داد. این اقدام، پس از عرضه اوراق قرضه دیجیتال توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) بر روی یک بلاک چین خصوصی، گام دیگری در جهت گسترده فناوری بلاک چین در بخش مالی جهانی است.

خبر - ۷ ماه پیش
WhaleAlert,نهنگ‌,بلاک‌چین,متیک,MATIC,پولیگان

نهنگی ۴۵ میلیون دلار ارز دیجیتال متیک را به صرافی کوین‌بیس منتقل کرد

سرویس ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال یعنی «WhaleAlert» سه تراکنش غیرمعمول را در بلاک‌چین گزارش کرد. در جزئیات بیشتر، یک نهنگ ارز دیجیتال در ابتدا ۱۸ میلیون دلار متیک ارسال کرد، سپس با دو تراکنش بعدی به ارزش ۱۷ و ۱۹ میلیون دلار دیگر، مجموع ۴۵ میلیون دلار ارز دیجیتال بومی پولیگان را به صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس انتقال داد.

خبر - ۸ ماه پیش
کیف پول تلگرام,تلگرام,انجمن بلاک‌چین,هشدار

هشدار انجمن بلاک‌چین: احتمال مسدودی دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام

انجمن بلاک‌چین در جدیدترین هشدار خود از کاربران ایرانی خواسته است مراقب کیف پول تلگرام (Wallet) باشند؛ چرا که خطر شناسایی و بلوکه شدن دارایی‌های دیجیتال ایرانیان در این پلتفرم وجود دارد.

خبر - ۸ ماه پیش