هم‌بنیان‌گذار دوج کوین: ما DOGE را در عرض ۲ ساعت ساختیم، تاثیرات زیست محیطی را در نظر نگرفته بودیم!

بیلی مارکوس (Billy Markus) که در سال ۲۰۱۳ با همکاری جکسون پالمر (Jackson Palmer) ارز دیجیتال دوج کوین را طراحی کرد، گفته هنگام راه‌اندازی این ارز دیجیتال تاثیرات زیست محیطی آن را در نظر نگرفته است.

mammad

نویسنده : محمد امین علی یاری

عضو تحریریه‌ی آسان بیت کوین

هم‌بنیان‌گذار دوج کوین: ما DOGE را در عرض ۲ ساعت ساختیم، تاثیرات زیست محیطی را در نظر نگرفته بودیم!

title

به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از «Gadget 360»، دوج کوین ۸ سال پیش به عنوان یک شوخی راه‌اندزای شد و اکنون به یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شده است. دوج کوین در ۱ سال اخیر به واسطه حمایت‌های مشاهیری همچون ایلان ماسک، محبوبیت زیادی کسب کرده است.

ماسک پس از آن‌که اعلام کرد شرکت تسلا به خاطر تاثیر منفی بیت کوین بر محیط زیست دیگر از آن در پرداخت‌ها خود استفاده نمی‌کند، در توییتی تاکید کرد که به ارزهای دیجیتال اعتقاد جدی دارد و استخراج آنها نمی‌تواند سبب افزایش گسترده مصرف سوخت‌های فسیلی و به طور خاص ذغال سنگ شود.

ماسک همچنین گفته است که استفاده از  ارز دیجیتال در بسیاری از موارد ایده خوبی است و معتقد است که آینده خوبی در انتظار آن است، اما این امر نمی‌تواند با «هزینه‌های سنگین محیط زیستی» همراه باشد.

بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، در واکنش به این توییت ایلان ماسک از اموجی (emoji) گریه استفاده کرد. یکی از کاربران توییتر هم برای مارکوس نوشت: «آیا هنگام راه‌اندازی دوج کوین مصرفی انرژی آن را در نظر نگرفته بودی؟» که بنیان‌گذار دوج کوین به او پاسخ داد: «من دوج کوین را تنها در ۲ ساعت راه‌اندازی کردم و آن زمان چیزی را در نظر نگرفته بودم.»

کمی بعد اما ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد در حال همکاری با توسعه‌دهندگان دوج کوین است تا این ارز دیجیتال را از نظر فنی بهتر کند. این خبر در کنار خبر احتمال ورود دوج کوین به کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، موجب افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال شد.

با این وجود به نظر می‌رسد جکسون پالمر، دیگر خالق ارز دیجیتال دوج کوین، رابطه خوبی با مساک ندارد. او در آخرین توییت خود نوشته است: «یادآوری می‌کنم، ایلان ماسک یک آدم خودپسند است و همیشه این‌گونه خواهد بود.»

ایلان ماسک: هنوز دوج کوین دارم
ایلان ماسک: چندان به بیت کوین فکر نمی‌کنم
انتقال ۶۰ میلیون دوج‌کوین به صرافی کوین‌بیس!
چشم‌انداز قیمت دوج کوین و شیبا‌اینو در سال ۲۰۲۴
کوین‌بیس اعلام کرد به‌زودی امکان معاملات آتی کاردانو، چین‌لینک و دوج‌کوین را به پلتفرم خود اضافه می‌کند

نظرات

در نوبیتکس می‌توانی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هم درآمد داشته باشی.

ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری

با‌توجه به این‌که اکثر اخباری که در طول روز به گوش ما میرسن خبرای خوبی نیستن، تحریریه آسان بیت کوین تصمیم گرفته که با انتشار روزانه یک خبرِ «واقعا خوب» حال شمارو هم کمی خوب بکنه. درضمن این خبر هیچ ربطی به حوزه ارز دیجیتال نداره...

خبر خوب برای متقاضیان وام / سقف وام افزایش یافت

title

حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند، تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نماید.

مطالب مرتبط

کوین‌بیس,معاملات آتی,کاردانو,چین‌لینک,دوج‌کوین,ستلر,LINK,DOGE,XLM,ADA

کوین‌بیس اعلام کرد به‌زودی امکان معاملات آتی کاردانو، چین‌لینک و دوج‌کوین را به پلتفرم خود اضافه می‌کند

کوین بیس اینترنشنال، پلتفرم معاملات آتی کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده، در اطلاعیه رسمی اعلام کرد که امکان معاملات آتی آلت‌کوین‌های کاردانو (ADA)، چین‌لینک (LINK)، دوج‌کوین (DOGE) و ستلر (XLM) را چهار روز دیگر در پلتفرم بین‌المللی خود ایجاد می‌کند.

خبر - ۴ ماه پیش
گروک,چت‌بات,هوش مصنوعی,ایلان ماسک,دکس‌تولز,GROK,بلاک‌چین,اتریوم

حدود ۴۰۰ توکن با نام گروک، چت‌بات هوش مصنوعی ایلان ماسک عرضه شده‌اند

داده‌های وب‌سایت «دکس‌تولز» نشان می‌دهد که طی روز گذشته، نزدیک به ۴۰۰ توکن مختلف با نام گروک (GROK) توسط توسعه‌دهندگان ناشناس عرضه شده‌اند. این توکن‌ها ظاهراً از نام چت‌بات هوش مصنوعی استارتاپ جدید ایلان ماسک استفاده می‌کنند که از روز شنبه آغاز به کار کرد. داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهد که اولین توکن در اوایل روز شنبه در شبکه اتریوم منتشر شد و ارزش بازار آن در روز دوشنبه‌ به حدود ۱۰میلیون دلار رسید. این توکن بیش از ۴٬۶۰۰ هولدر دارد و حجم معاملات آن طی روز گذشته حدود ۱۰میلیون دلار بود.

خبر - ۴ ماه پیش
ایلان ماسک,چت بات,هوش مصنوعی,Grok,گروک,ChatGPT

ایلان ماسک از چت بات هوش مصنوعی «Grok» رونمایی کرد

استارتاپ «xAI» که توسط ایلان ماسک راه‌اندازی شده و در صنعت هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، چت بات جدیدی به اسم «Grok» را راه‌اندازی کرده‌ است. این چت بات ظاهرا در مقایسه با نسخه اولیه ربات چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) محصول شرکت اوپن‌اِی‌آی (OpenAI) در آزمایش‌های آکادمیک عملکرد بهتری دارد؛ اما هنوز به پای نسخه پیشرفته ChatGPT نرسیده است.

خبر - ۴ ماه پیش
ایلان ماسک,پلتفرم X,حساب بانکی,Elon Musk,پلتفرم اکس,وی‌چت

ایلان ماسک: پوشش تمامی حوزه‌های مالی در پلتفرم X بدون نیاز به حساب بانکی

ایلان ماسک (Elon Musk)، مالک پلتفرم اکس (توییتر سابق)، در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در یک جلسه همگانی با کارکنان جزییات جدیدی را در مورد برنامه‌های خود برای پلتفرم اکس مطرح کرد. طبق گفته‌های او، این شبکه اجتماعی قرار است از تمام حوزه‌های مالی از جمله اوراق بهادار پشتیبانی کند و با ایجاد یک پلتفرم همه‌کاره، نیاز کاربران خود به حساب‌های بانکی را از بین ببرد.

خبر - ۵ ماه پیش
ایلان ماسک,ارزهای فیات,کلاهبرداری

ایلان ماسک معتقد است ارزهای فیات کلاهبرداری هستند

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، اخیراً انتقاد خود از ارزهای فیات را با نامیدن آن‌ها به عنوان یک «کلاهبرداری» ابراز کرد. ماسک در پاسخ به توییتی که در مورد کلاهبرداری‌هایی که برای همه طبیعی شده به سادگی عبارت «ارز فیات» را نوشت. ارز فیات به ارز صادر شده توسط دولت‌ها گفته می‌شود. این اولین بار نیست که ماسک نسبت به فیات ابراز تردید می‌کند. او در توییت‌های سال ۲۰۲۱ اظهار داشت: «نبرد واقعی بین فیات و ارز دیجیتال است و در کل، من از دومی حمایت می‌کنم.»

خبر - ۵ ماه پیش
ریپل,دوج کوین,نیویورک,لایت کوین

ریپل، دوج کوین و لایت کوین از لیست توکن‌های تأییدشده دپارتمان خدمات مالی نیویورک حذف شده‌اند

دپارتمان خدمات مالی نیویورک، پس از یک بازنگری اساسی در چارچوب ارز‌های مجازی خود اعلام کرد که ریپل، دوج کوین و لایت کوین از لیست توکن‌های تأییدشده این ایالت حذف شده‌اند. پیش از این بازنگری، این لیست شامل ۲۵ توکن بود که اکنون تعداد آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۸ توکن رسیده است.

خبر - ۶ ماه پیش