مدیرعامل صرافی ایرانی کریپتولند دستگیر شد

سینا استوی، مدیر عامل کریپتولند و خالق توکن BRG به دلیل «فعالیت غیرقانونی و بدون پشتوانه» و «اختلال در نظام اقتصادی» توسط مرکز بررسی جرایم سایبری سازمان یافته دستگیر شد.

sutun

نویسنده : مهدی نادری

عضو تحریریه‌ی آسان بیت کوین

مدیرعامل صرافی ایرانی کریپتولند دستگیر شد

title

به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین دسک، با استناد به توییتی که در حساب کاربری رسمی سینا استوی منتشر شد و پس از مدتی حذف شد، استوی توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری دستگیر شده است.



استوی شخصی است که یک توکن بی‌همتا (NFT) از اولین توییت جک دورسی را به مبلغ ۲,۹۰۰,۰۰۰ دلار خریده بود. او خرید این توییت را با نقاشی مونالیزا مقایسه کرد و گفت سال‌ها بعد ارزش واقعی آن روشن خواهد شد. این خبر در رسانه‌های داخل و خارجی انعکاس زیادی داشت.

خبرگزاری ایرنا در سوم فروردین ماه ۱۴۰۰، سینا استوی را یک کارآفرین ایرانی و مدیرعامل شرکت رمز ارز بریج اوراکل (Bridge oracle) معرفی کرد. علاوه بر این شرکت، استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند نیز است.

پس از انتشار این توییت قیمت توکن BRG ریزش ۶۰ درصدی را تجربه کرد. در زمان انشار این گزارش، قیمت هر واحد  BRG ۰.۰۴۸۶۱ دلار است.

در وبسایت گرداب آمده است:

در پی بازداشت اعضاء توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری بیانیه‌ای صادر کرده است که مشروح آن در ادامه می آید:

«به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود 9 ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضایی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.»

گرداب در ادامه نوشت:

«توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاکچین مجزا، برای خود، بر بستر بلاک چین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها با سادگی همراه است. نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و .... تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.»

با انتشار این خبر انجمن بلاکچین، انجمن فین‌تک و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران هرگونه عضویت استوی را در تشکل‌های خود تکذیب کردند.   

گفتنی است از دیروز برداشت ارز دیجیتال از صرافی کریپتولند، که استوی مالک آن است، مسدود شده  و نگرانی‌هایی را برای کاربران این صرافی به وجود آورده است. شایان ذکر است تعلیق شدن حساب‌های کریپتولند ارتباطی با اخبار اخیر در خصوص مسدودسازی درگاه صرافی‌های ایرانی ندارد و صرفا به دلیل اقدامات غیرقانونی مدیرعامل این صرافی و پروژه BRG است.

براساس تصمیم دادگاه، بنیان‌گذار ترا به ایالات متحده مسترد می‌شود
کوین‌بیس ۳.۶ میلیون پوند به برینک کمک می‌کند
جاستین سان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تتر را به صرافی ارز دیجیتال HTX منتقل کرد
داد‌ه‌های شخصی بیش از ۵۰ هزار مشتری بانک آمریکا لو رفت
صرافی کراکن مجوز فعالیت در هلند را دریافت کرد

نظرات

در نوبیتکس می‌توانی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هم درآمد داشته باشی.

ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری

با‌توجه به این‌که اکثر اخباری که در طول روز به گوش ما میرسن خبرای خوبی نیستن، تحریریه آسان بیت کوین تصمیم گرفته که با انتشار روزانه یک خبرِ «واقعا خوب» حال شمارو هم کمی خوب بکنه. درضمن این خبر هیچ ربطی به حوزه ارز دیجیتال نداره...

خبر خوب برای متقاضیان وام / سقف وام افزایش یافت

title

حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند، تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نماید.

مطالب مرتبط

کوین‌بیس,آمریکا,صرافی,قانون‌گذاری,برایان آرمسترانگ

کوین‌بیس ۳.۶ میلیون پوند به برینک کمک می‌کند

صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس مبلغ سخاوتمندانه‌ای به مبلغ ۳.۶ میلیون پوند به برینک، یک سازمان غیرانتفاعی که از توسعه دهندگانی که در بلاک چین بیت کوین کمک می‌کنند، اعطا کرده است. برینک از برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین‌بیس و تیم صرافی به دلیل مشارکت آن‌ها در «تلاش‌های تامین مالی برای توسعه بیت‌کوین» قدردانی کرد.

خبر - ۱ ماه پیش
جاستین سان,تتر,دلار,HTX,صرافی

جاستین سان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تتر را به صرافی ارز دیجیتال HTX منتقل کرد

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، با انتقال قابل توجه ۵۰۰ میلیون دلاری، موجی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. این تراکنش که از «JustLend»، پلتفرمی که سان پشتیبانی می‌کند، سرچشمه می‌گیرد در نهایت به صرافی HTX واریز شد. طبق گزارش منتشر شده ۶۴۲.۰۶ میلیون دلار تتر از یک کیف پول نامشخص به «JustLend» هدایت شد که مشکوک به مرتبط بودن با سان بود که به گمانه‌زنی‌ها در جامعه کریپتو دامن زد.

خبر - ۱ ماه پیش
آمریکا,کلاهبرداری,داد‌ه‌های شخصی

داد‌ه‌های شخصی بیش از ۵۰ هزار مشتری بانک آمریکا لو رفت

ده‌ها هزار مشتری بانک آمریکا اکنون در معرض خطر کلاهبرداری هویت هستند، زیرا یک نقص امنیتی گسترده اطلاعات شخصی آن‌ها را فاش کرد. طبق اعلام بانک اطلاعات شخصی ۵۷۰۲۸ مشتری در بانک آمریکا در معرض خطر قرار گرفته است.

خبر - ۱ ماه پیش